Minister Energii: Chcemy, żeby polski samochód elektryczny był dostosowany do potrzeb Polaków

ElectroMobility Poland (EMP) ogłosiło laureatów konkursu na wizualizację karoserii samochodu elektrycznego 12 sierpnia 2017 r. w Warszawie. W uroczystości wręczenia nagród i wyróżnień za najlepsze projekty wzięli udział minister energii Krzysztof Tchórzewski i wiceminister Michał Kurtyka.  


Jury konkursu zdecydowało o przyznaniu czterech równorzędnych nagród. Laureaci to Łukasz Myszyński, autor projektu Junior, Mateusz Tomiczek twórca projektu Curie, Damian Woliński, który zaprezentował projekt SE1, oraz Sebastian Nowak, autor projektu Be-E. Prace finalistów można obejrzeć na stronie spółki.

Laureatom gratulował Minister Energii Krzysztof Tchórzewski – Inicjując w Ministerstwie Energii projekt rozwoju elektromobilności chcieliśmy przede wszystkim, żeby polski samochód elektryczny był dostosowany do potrzeb Polaków. Dlatego idea konkursu zorganizowanego przez ElectroMobility Poland była zbieżna z naszymi planami i oczekiwaniami. Dziś widzimy efekty pracy uczestników konkursu i jury – nowoczesne, atrakcyjne i wykonane zgodnie z najnowszymi trendami projekty, przygotowane przez rodzimych projektantów, które staną się fundamentem do powstania polskiego auta elektrycznego. Gratuluję zwycięzcom i cieszę się, że polscy projektanci pokazali swoje umiejętności i potencjał  – mówił minister.

Wyniki konkursu komentował także obecny na gali wiceminister energii Michał Kurtyka odpowiedzialny za projekt rozwoju elektromobilności. – Konkurs EMP oraz przedstawione dziś zwycięskie projekty nie tylko stanowią podstawę do rozwoju projektu polskiego samochodu elektrycznego, ale także przyczyniają się do upowszechniania w Polsce mody na elektromobilność. W tym kontekście idea konkursu wpisuje się w nasze kompleksowe działania na rzecz rozwoju transportu elektrycznego – mówił wiceminister Kurtyka. Przypomniał, że w ME trwają prace nad ustawą o elektromobilności, która ma stworzyć prawne podstawy do rozwoju ekosystemu elektromobilności w Polsce. – Chcemy, aby powstała elastyczna przestrzeń dla rozwoju tego nowego rynku i nowych modeli biznesowych z nim związanych. Tworzymy nowe prawo i instrumenty wsparcia i liczymy na aktywność polskich przedsiębiorców – dodał.

– Najpierw dokonaliśmy wstępnej selekcji, potem wyboru finałowych projektów. Dzisiejszego wieczoru z kolei poznaliśmy zwycięzców. Jurorzy konkursu nie mieli łatwego zdania. Na każdym etapie kapituła kierowała się z nie tylko oryginalnością projektów i nowoczesnością formy, ale w równym stopniu możliwością budowy i produkcji seryjnej samochodu – mówił Maciej Kość, Prezes Zarządu ElectroMobility Poland. Wybór najlepszych projektów nadwozia to pierwszy etap prac nad polskim samochodem elektrycznym. Teraz spółka planuje wesprzeć podmioty zdolne do wyprodukowania własnego prototypu oraz te, które zabudują wybrane w pierwszym konkursie.