Toyota sprzedała 1,5 mln aut alternatywnych w 2017 r.

Toyota Motor Corporation ogłosiła, że w 2017 r. sprzedała na całym świecie ponad 1,5 miliona samochodów zelektryfikowanych.


Był to jeden z celów określonych w planie strategicznym Toyota Environmental Challenge 2050 – pierwotnie japoński koncern planował go osiągnąć do 2020 r. Łącznie, klienci na świecie nabyli w ubiegłym roku 1,52 mln samochodów zelektryfikowanych Toyoty i Lexusa, z czego zdecydowaną większość stanowią „klasyczne” hybrydy pozbawione możliwości doładowania baterii z zewnętrznego źródła prądu.

Od początku 1997 r., kiedy to rozpoczęła się produkcja modelu Prius pierwszej generacji, Toyota sprzedała ponad 11,5 mln aut alternatywnych. Dalsze plany Toyoty są naprawdę ambitne. Od 2020 r. ma wystartować produkcja w pełni elektrycznych aut. Koncern ma posiadać w swojej ofercie, aż 10 różnych modeli elektrycznych, zaś począwszy od 2025 r. każdy model Toyoty zostanie zelektryfikowany lub będzie miał przynajmniej jeden alternatywny napęd w cenniku.

Strategiczny plan Toyota Environmental Challenge 2050, zakłada:
a) Do 2020 roku osiągnąć roczną sprzedaż hybryd na poziomie 1,5 miliona oraz łączną liczbę 15 milionów;
b) Zredukować do 2020 r. średnią emisję CO2 nowych samochodów o ponad 22% w porównaniu do 2010 r.;
c) Rozpocząć w 2017 r. sprzedaż miejskich autobusów na ogniwa paliwowe, koncentrując się najpierw na Tokio. Wprowadzić do tokijskiej komunikacji miejskiej ponad 100 tych autobusów przed Igrzyskami Olimpijskimi i Paraolimpijskimi 2020;
d) Uzyskać do 2020 r. roczną sprzedaż 30 000 samochodów na wodór. W Japonii osiągnąć miesięczną sprzedaż 1 000 samochodów na ogniwa paliwowe.