Tesla zdobywa co raz więcej klientów w segmencie aut luksusowych w Europie

Tesla zdobywa co raz więcej klientów w segmencie aut luksusowych w Europie

Tesla odnotowuje co raz to lepsze wyniki sprzedaży swoich modeli S oraz X. W USA zdominowały one już rynek aut luksusowych wypierając spalinowych rywali. Ale na rodzimym rynku Tesla nie poprzestaje. Również w Europie słupki sprzedaży rosną w dużym tempie. Zagrożone mogą czuć się koncerny niemieckie, które to od lat w Europie dominowały w szczególności w segmencie aut luksusowych.


  • Tesla Model S odnotowała wzrost sprzedaży o 30 % w 2017 r. kończąc z 16 132 sprzedanymi modelami. Porównując te wyniki do niemieckich konkurentów Mercedesa klasy S i BMW 7, Tesla wypada bardzo dobrze. Mercedes S został sprzedany 13 359 sztukach, a BMW 7 w 11 735 sztukach. Tesla S wyszła na prowadzenie w segmencie „luxury”
  • Tesla Model X także osiągnęła wysokie wyniki sprzedaży. 2017 r. był jej pierwszym pełnym rokiem w Europie. W stosunku do Porsche Cayenne osiągnęła takie same wyniki, ale była lepsza od BMW X6 o 2000 sztuk. W sumie Tesli X sprzedano w Europie 12 000 sztuk.

Tesla dopiero się rozkręca na rynku europejskim. Dużo zamieszania może wprowadzić Model 3, który znajduję się w znacznie niższej półce cenowej ok. 40 000 $ i może zdominować klasę średnią na Starym Kontynencie. Wyniki sprzedaży elektrycznych Tesli pokazują koncernom samochodowym, że 2018 r. to najwyższy czas na dokonanie zmian lub rozpoczęcie projektów w zakresie elektrycznych aut.