Raport firmy ERNST & YOUNG i ING Bank Śląski – maj 2018

Z raportu wynika, że popularność samochodów elektrycznych w Polsce  będzie rosła.  Obecnie udział ich sprzedaży w na rynku samochodów  wynosi 1%,  a do  2023 r. będą one stanowić  już  6 % rynku.

Zdaniem ekspertów stanie się tak gdyż:

plan rozwoju elektromobilności przyjęty przez polski rząd zakłada zbudowanie prawie 7 tys. punktów ładowania,

w ciągu następnych 7 lat zniknie  większość barier dla rozwoju samochodów elektrycznych takich jak infrastruktura, pojemność, czy cena baterii,

– oczekiwane jest zniesienie VAT (obecnie jest tylko zniesienie akcyzy)

– poprzez prostszą budowę od spalinowych – samochody elektryczne mają znacznie niższe koszty utrzymania i przy zniesieniu VAT osiągną rentowność już po przejechaniu 30 000 km

 produkcja aut elektrycznych jest prostsza i wymaga mniejszego zatrudnienia