Potrzeba więcej inwestycji w publiczną infrastrukturę do ładowania pojazdów elektrycznych do roku 2020, gdyż sprzedaż pojazdów elektrycznych wzrośnie drastycznie według prognoz właśnie po tym roku. Jednakże obecnie według badań liczba punktów ładowania jest wystarczająca.
W przeciwieństwie do powszechnego przekonania, że nie ma wystarczającej liczby ładowarek i że zniechęca to potencjalnych nabywców pojazdów elektrycznych, nowa analiza unijna ujawnia, że ilość ładowarek w stosunku do liczny pojazdów na drogach jest obecnie wystarczająca w wielu krajach UE. Ponadto, jeśli krajowe plany rozwoju infrastruktury związanej z EV zostaną zrealizowane, do roku 2020 infrastruktura EV będzie spełniała 100% zapotrzebowania.
Analiza potwierdza, że w przypadku samochodów osobowych to nie brak infrastruktury, ale raczej ograniczona dostępność pojazdów elektrycznych odpowiada za niską sprzedaż pojazdów (-1,4% sprzedaży nowych samochodów w UE w 2017 r).
Według badań średnio pięć pojazdów elektrycznych przypada na jedną publiczną ładowarkę w 2017 r.
Jeśli kraje UE zrealizują swoje plany dotyczące wprowadzenia publicznej infrastruktury do 2020 roku na około 10 pojazdów przypadać będzie jedna publiczna ładowarka. Jednak dalsze inwestycje w publiczne punkty ładowania będą wymagane zarówno przed 2020 r., jak i po 2020 r., gdy sprzedaż pojazdów elektrycznych wzrośnie.
fot. pixabay, Platform for Electromobility