Coraz więcej producentów samochodów i stacji ładowania EV zwraca się w kierunku Chiny, które opracowują swój własny standard CHAdeMO. Teraz Państwo Środka opracowuje nowy, superszybki standard ładowania drugiej generacji.
Stowarzyszenie CHAdeMO ogłosiło w zeszłym tygodniu, że podpisało umowę o współpracę z China Electricity Council (CEC) w celu wspólnego opracowania superszybkiego standardu ładowania EV drugiej generacji.
Planują się, że nowy standard będzie kompatybilny wstecznie zarówno z CHAdeMO, jak i z chińskim standardem.
W ramach szeroko zakrojonych planów przyspieszenia wdrażania pojazdów elektrycznych, rząd ujawnił w zeszłym roku nowy standard ładowania . Nie czekał, aż firmy go poprą, a zamiast tego ogłosił, że planuje wdroży 12 000 nowych stacji ładowania w całym kraju, a także pracuje nad planem zachęt dla nabywców pojazdów elektrycznych, którzy zainstalują stację ładowania na terenie swojego gospodarstwa.
Obecnie Chiny nawiązują współpracę z CHAdeMO, popularnym standardem wspieranym przez japońskich producentów samochodów.
Sekretarz generalny CHAdeMO, Dave Yoshida na ostatniej konferencji nie krył zadowolenia z podjęcia współpracy z CEC:
Cieszymy się, że możemy współpracować z rządem chińskim w celu opracowania ultraszybkiego standardu ładowania. Wierzymy, że wynik wspólnych badań utoruje drogę do stworzenia jednolitego zharmonizowanego standardu w przyszłości.