Jako część grupy Volkswagen, Porsche uczestniczy w kilku różnych projektach budowy infrastruktury stacji ładowania pojazdów elektrycznych, takich jak Electrify America i Ionity, ale producent samochodów klasy premium pracuje również nad własnymi stacjach ładowania sygnowanymi logo Porsche. Dziś niemiecki koncern przedstawia pierwszy nowej stacji ładowania.

Na początku tego roku firma Porsche ogłosiła plany rozmieszczenia sieci stacji ładowania 500EV w Ameryce Północnej w przyszłym roku. Stacje te będą obsługiwać nowy 800-woltowy system ładowania Porsche do pracy z nowym typem akumulatora zastosowanym w modelu Taycan, a to wszystko dlatego, aby ładowanie było jeszcze szybsze, niż kiedykolwiek.

Aby przetestować system, producent wdrożył pierwszą ultra-szybką stację ładującą 800 V w Niemczech, a teraz przedstawia plan łatwej do zainstalowania modularnej stacji ładującej.

System zaproponowany przez Porsche składa się z FlexBoxes, nowego modułowego systemu transformatorowego pracującego z PowerBoxem, który przekształca prąd zmienny z transformatora na prąd stały. Kolejnym elementem jest CoolingBox, który zapewnia płynne chłodzenie dla stacji ładowania.

Modele FlexBox mają wymiary 120 x 120 x 130 cm i można je ustawiać stosunkowo daleko samej stacji, co doje różne możliwości aranżacji otoczenia. Porsche zaprojektował system, aby system mógł współpracować ze sobą nawet na dystansie 200 metrów. Każdy PowerBox może zapewnić zasilanie, aż dwóm punktom ładowania.

Pomimo różnych komponentów potrzebnych do zapewnienia niezwykle szybkiego ładowania, Porsche twierdzi, że wydajność całego systemu wynosi ponad 95 procent.

Wreszcie, Porsche opracowało także ChargeBox, rozwiązanie dla miejsc, w których połączenie sieciowe nie jest wystarczająco mocne. ChargeBox obejmuje zestawy akumulatorów o mocy od 70 kWh do 140 kWh, które umożliwiają uruchomienie od jednej do dwóch stacji ładowania o mocy 160 kW lub jednego urządzenia o mocy 320 kW. 

fot./źródło: Dr. Ing. h. c. F. Porsche AG