Czy elektryczny SUV od Audi zagrozi pozycji lidera?

Po latach prezentowania pojazdów koncepcyjnym i prototypów, Audi w końcu wprowadziło na rynek wersję produkcyjną elektrycznego samochodu terenowego. Specjalny „Edition One” trafi na rynek w pierwszym kwartale 2019, a jego cena będzie zaczyna się od 275 tys zł. 

Firma Audi opracowała nową architekturę akumulatorów o mocy 95 kWh, wyposażoną w 36 modułów z ogniwami litowo-jonowymi. Waga akumulatorów wynosi około 699 kg. Audi zbudowało chłodzony wodą system zarządzania ciepłem, który przenosi ciepło przez specjalny pasek żelowy, który umiejscowiony jest wokół każdego modułu akumulatora.

System zarządzania temperaturą umożliwia wykorzystanie w pełni całej mocy podczas ładowanie na poziomie 150 kW.

Oba silniki elektryczne, po jednym na każdą oś, są silnikami indukcyjnymi AC. Tylny ma moc 165 kW, lecz 25 kW jest zarezerwowane dla trybu sport. Jeśli chodzi o silnik z przodu, to jego moc wynosi 135 kW. Audi twierdzi, że może to skutkować czasem do setki w granicach 5,7 sekundy.

Niemiecki producent samochodów zapewnie, że nowy model może być ładowany przy pomocy ładowarki 150 kW, a czas potrzebny do naładowania akumulatora do poziomu 80% ma wynieść niespełna 30 minut.

Jak w przypadku każdego innego pojazdu elektrycznego, większość ładowań będzie wykonywanych w domu w nocy. Do tego Audi dołącza ładowarkę o mocy 11 kW.