Ford Transit umacnia swoją pozycję wiodącej europejskiej jednotonowej furgonetki. Na wystawie pojazdów użytkowych IAA w Hanowerze w Niemczech amerykański koncern zaprezentował elektryczną wersję swojej ciężarówki.

Transit Custom PHEV wyposażony jest w zaawansowany hybrydowy układ przeniesienia napędu, który pozwala Transitowi przejechanie 50 kilometrów (31 mil) jedynie na napędzie elektrycznym, ponadto pojazd wykorzystuje wielokrotnie nagradzany silnik benzynowy EcoBoost, o pojemności 1,0 litra, jako drugiego, który pozwala na uzyskanie zasięgu 500 kilometrów (310 mil).

Ford jest pierwszym producentem oferującym technologię PHEV w tym segmencie rynku samochodów dostawczych. Technologia ta pozwala na ładowanie pojazdu przy użyciu prądu sieciowego w podróżach o zerowej emisji, przyczyniając się do zmniejszenia lokalnych emisji i umożliwiając pojazdowi wjazd do stref o niskiej emisji. Model PHEV wejdzie do produkcji masowej w drugiej połowie 2019 roku.

Ford ogłosił także znaczące ulepszenia w ofercie Transit Custom, w tym zmodernizowany 2,0-litrowy silnik EcoBlue z silniejszym silnikiem o mocy 185 KM, pierwszy wariant hybrydowego układu przeniesienia napędu z silnikiem diesla oraz zaawansowane funkcje łączności i wspomagania kierowcy.

Nowy furgon PHEV firmy Transit Custom jest kluczowym elementem globalnego zaangażowania Forda w elektryfikację, z inwestycją w wysokości 11 miliardów dolarów Ford chce stworzyć 40 zw pełni elektrycznych modeli do 2022 roku.

fot. Ford Motor Company