Renault planuje budowę europejskiego systemu magazynowania energii

Renault rozpoczyna od dzisiaj nowy program „Advanced Battery Storage”. Dzięki temu programowi francuski producent chce zbudować „największy stacjonarny system magazynowania energii z wykorzystaniem akumulatorów EV zaprojektowanych w Europie do 2020 roku”.

Podczas gdy kilku producentów samochodów wprowadziło na rynek programy „drugiego życia” dla zużytych akumulatorów do pojazdów elektrycznych, Renault ma szczególnie dobrą pozycję do prowadzenia tych programów, ponieważ sprzedaje wiele swoich pojazdów elektrycznych. Firma planuje rozmieścić co najmniej 60 MWh pojemności magazyny energii w kilku różnych miejscach w Europie. Według koncernu, pierwsze obiekty zostaną opracowane na początku 2019 r. W trzech zakładach we Francji i Niemczech: w zakładach Renault w Douai i Cléon oraz w byłej elektrowni węglowej w Nadrenii Północnej-Westfalii.

Stamtąd Renault planuje stopniowo rozszerzyć swój projekt, aby w przyszłości pomieścić energię 2000 akumulatorów EV.

Przy mocy 60 MWh Renault spodziewa się, że zgromadzi wystarczającą ilość energii na codzienną konsumpcję energii miasta z 5000 gospodarstwami domowymi. Francuski producent samochodów twierdzi, że pojemność magazynowania energii będzie dążyć do zlikwidowania luki między produkcją i zużyciem energii odnawialnej.

Wdrożenie rozpocznie się w przyszłym roku, a pierwsza faza potrwa do 2020 roku.

fot. Renault