Sześć miliardów euro inwestycji, 1200 nowych pracowników, a to wszystko, aby uruchomić produkcję pierwszego, elektrycznego pojazdu niemieckiego koncernu. Porsche producent znany z samochodów sportowych przechodzi proces wielkich zmian i po raz kolejny potwierdza, że potrafi dynamicznie reagować na zmiany zachodzące na rynku, nie zapominając o swojej historii.
Przewidujemy, że ponad 50 procent modeli Porsche dostarczonych od 2025 r. Zostanie zelektryfikowanych – mówi Lutz Meschke, wiceprezes zarządu i członek zarządu odpowiedzialny za finanse i IT w Porsche .
Jednym z przykładów efektywnego podejścia są nowe zakłady produkcyjne i montażowe Taycan budowane obecnie jako „fabryka w fabryce” w głównym zakładzie w Zuffenhausen.
Rozwój ten sygnalizuje odejście Porsche od tradycyjnej zasady linii montażowej. Albrecht Reimold, członek zarządu odpowiedzialny za produkcję i logistykę, wyjaśnia:
Dzięki zastosowaniu elastycznej linii produkcyjnej, Porsche stanie się pierwszym producentem pojazdów, który będzie wykorzystywał systemy transportu bez użycia sterowników w ciągłym procesie produkcji seryjnej. Pozwoli to na zwiększenie liczby cykli roboczych przy użyciu tej samej ilości miejsca.
Wprowadzenie Taycan wygenerowało 1 200 nowych miejsc pracy w Zuffenhausen.