Model 3 został włączony do masowej produkcji dzięki nowemu formatowi ogniw baterii „2170”, który został opracowany przez Teslę i koncern Panasonic. Produkcja rozpoczęła się w ubiegłym roku i powoli zwiększała się do ponad 20 GWh rocznie.

Niedawno CEO Elon Musk mówił o nowym module baterii dla Modelu 3, który zostanie wprowadzony w przyszłym roku:

„Wymyśliliśmy nowy projekt, który osiąga ten sam rezultat, lecz jest lżejszy, lepszy, tańszy i najprawdopodobniej wprowadzimy go pod koniec tego roku. Dzięki temu samochód będzie przedewszystkim tańszy i osiągać będzie jeszcze leszy zasięg. Linia produkcyjna nowych ogniw jest w budowie i będzie gotowa za około sześć miesięcy. ”

Tesla najwyraźniej nie tylko pracuje nad poprawą swojej baterii na poziomie modułu. W nowym wywiadzie dla CNBC w Gigafactory 1, Jerome Guillen, który niedawno awansował na stanowisko „President of Automotive” odpowiedzialnego za wszystkie operacje związane z motoryzacją i zarządzanie, powiedział, że pracują nad nowymi i ulepszonymi ogniwami baterii:

„Poprawiamy konstrukcję ogniw akumulatorowych. Konstrukcja ta cały czas się rozwija, ulepszamy ją i mamy dobry plan na najbliższe lata.”

Jednym z najważniejszych celów producenta jest osiągnięcie wydajności baterii na poziomie 100 USD za kWh.