Sąsiedzki marketing Tesli

Oto, w jaki sposób Tesla przejmuje osiedla dzięki pomocy zadowolonych klientów. Firma SolarCity, podobnie jak większość innych instalatorów paneli słonecznych, korzystała z wielu różnych kanałów sprzedaży, od partnerów detalicznych, poprzez door-to-door do call center.

Kiedy Tesla kupił firmę, zainicjowali przejście do korzystania z własnej siły sprzedaży w sklepach detalicznych Tesla i ich zwykłego marketingu zorientowanego na klienta. Głównym celem było obniżenie kosztów.

Kiedy Tesla instaluje panele słoneczne w domu, często zdarza się, że sąsiedzi pytają o proces i korzyści z instalacji solarnej. Jeśli dany klient dobrze wyjaśnia korzyści jakie czerpie z rozwiązań koncernu, produkt może szybko rozprzestrzeniać się w okolicy.

Sąsiedzi zaczynają widzieć coraz więcej. Dobrym przykładem jest Rich Blair z Florydy, który kazał Tesli Energy zainstalować panele słoneczne w swoim domu i opowiadał o tym wszystkim sąsiadom. Szybko informacja rozprzestrzeniła się w okolicy, gdzie obecnie 10% domów ma już systemy solarne Tesli.

Jest to wyjątkowo wysoki wskaźnik penetracji, ponieważ mniej niż 1% amerykańskich gospodarstw domowych jest zaopatrzonych w energię słoneczną do celów prywatnych.

Podczas gdy wielu z nich docenia aspekt środowiskowy oraz finansowy.

Rich postanowił opowiedzieć, jak zmienił się jego rachunek za energię elektryczną:

„Mój rachunek za energię elektryczną spadł z 400 USD miesięcznie do 8 USD (minimalna opłata do podłączenia do sieci). Mój rachunek za energię został pomniejszony o 25% (porównując rachunek za energię elektryczną z kosztem systemu słonecznego). Przy zerowym spadku i 30% ITC (federalna zachęta dla energii słonecznej) (…)”

Na razie panele słoneczne są prawdopodobnie najlepszymi opcjami dla większości ludzi, którzy chcą zaoszczędzić pieniądze na rachunku za energię elektryczną, korzystając z energii słonecznej.

Marketing zorientowany na klienta tworzy również efekt kuli śnieżnej.