Norwegia będzie bardzo ważnym rynkiem dla Taycan

Porsche chce podwoić planowaną produkcję Taycana do 40 000 samochodów rocznie. Częściowo powodem jest popyt, zwłaszcza w Norwegii.

Koncern otrzymał blisko 3000 rezerwacji. Zwykle Porsche sprzedaje na rynku jedynie około 600 pojazdów rocznie. Pomimo, że Porsche ujawniło tylko koncepcyjną wersję pojazdu.

Jeden z posiadaczy rezerwacji na pierwszego elektryka od Porsche postanowił zadać kilka nurtujących go pytań bezpośrednio do Stefana Weckbacha, szefa programu pojazdów elektrycznych Porsche.

Posiadacz rezerwacji Jim Roger Johansen udostępnił kopię rozmowy publicznie.

W konwersacji Weckbach został zapytany o różnicę między koncepcyjną wrsją Mission E a produkcyjną wersją Taycan. Oto jaką odpowiedź uzyskał:

Taycan wprowadził zmiany aerodynamiczne, zastosowane zostaną konwencjonalne drzwi zamiast drzwi na zawiasach ze względów bezpieczeństwa, a także, aby uzyskać najniższą wagę i łatwość użytkowania. 

Weckbach był również ciekaw o zimowy pakier dla Taycan.

Producent potwierdził, że pakiet zimowy będzie miał opcjonalnie pompę ciepła.

Dyrektor wykonawczy oznajmił również kilka innych szczegółów dotyczących wersji produkcyjnej: będzie miała ona akumulator o mocy ~ 90 kWh i ładowarkę pokładową o mocy 22 kW.

Nie mógł potwierdzić ceny pojazdu, ale powiedział, że będzie wyceniony między Cayenne i Panamera.

Poprzednie raporty mówiły, że Porsche chce uzyskać cenę początkową w wysokości około 85 000 USD.

Oczekuje się, że Porsche przedstawi wersję produkcyjną Taycana we wrześniu, aby rozpocząć sprzedaż pod koniec tego roku.