Samoloty elektryczne Boeinga wykonują pierwszy lot

Boeing pomyślnie ukończył pierwszy testowy prototyp autonomicznego pojazdu pasażerskiego (PAV) w Manassas w stanie Wirginia.

Boeing NeXt, wykorzystał spółkę zależną Boeinga Aurora Flight Sciences do zaprojektowania i opracowania elektrycznych samolotów do startu i lądowania pionowego (eVTOL) – pojazd będzie kontynuował testy w celu zwiększenia bezpieczeństwa i niezawodności autonomicznego transportu powietrznego na żądanie. 

Prototyp PAV wykonał kontrolowany start, zawis i lądowanie podczas lotu, testując autonomiczne funkcje pojazdu i systemy kontroli naziemnej. Przyszłe loty będą testować loty do przodu, lot skrzydłowy, a także etap przejściowy między trybami lotu w pionie i w przód. Ta faza przejściowa jest zwykle najważniejszym wyzwaniem inżynieryjnym dla każdego szybkobieżnego samolotu VTOL.

Napędzany elektrycznym układem napędowym, prototyp PAV został zaprojektowany do w pełni autonomicznego lotu od startu do lądowania, z zasięgiem do 80,47 km. Mierząc 9,14 m długości i 8,53 m szerokości, jego zaawansowany płatowiec integruje układ napędowy i skrzydła, aby osiągnąć efektywny lot.

Lot testowy stanowi najnowszy kamień milowy dla Boeinga NeXt. Dział ten współpracuje z agencjami regulacyjnymi i partnerami branżowymi, aby rozpocząć wprowadzenie nowego ekosystemu mobilności powietrznej.

Oprócz PAV, portfolio Boeinga NeXt obejmuje bezzałogowy w pełni elektryczny pojazd transportowy (CAV) zaprojektowany do transportu do 226,80 kilogramów.