Solaris stawia na elektromobilność i utrzymanie pozycji lidera w kraju

Solaris chce nie tylko umacniać swoją pozycję lidera polskiego rynku autobusów miejskich, ale także utrzymywać się w czołówce europejskiego rynku e-mobility – podkreślił w czwartek na konferencji prasowej prezes zarządu firmy Solaris Javier Calleja.

„W rok 2019 wkraczamy z niezwykle ambitnymi celami, ale także dużą liczbą już potwierdzonych zamówień na ten rok. Co bardzo ważne, znaczną część z nich stanowią pojazdy z alternatywnymi napędami, w projektowaniu i produkcji których Solaris jest europejskim ekspertem” – zaznaczył w czwartek na konferencji prasowej w podpoznańskim Bolechowie prezes Solarisa Javier Calleja 

„Z każdym rokiem oczekiwania rynku względem innowacyjnych rozwiązań przynoszą nam nowe wyzwania. Solaris jest jednak organizacją doskonale do tego przygotowaną i potrafi zarówno reagować na potrzeby swoich klientów, jak też kreować nowe trendy na rynku, szczególnie w obszarze e-mobility” – wskazał Calleja. 

Prezes Zarządu Solarisa podkreślił, że firma chce „nie tylko umacniać swoją pozycję lidera polskiego rynku autobusów miejskich, ale także utrzymywać się w czołówce europejskiego rynku e-mobility”. 

Jak poinformowano na konferencji prasowej, w ub. roku łączna wartość obrotów spółki wyniosła blisko 1,9 mld złotych. W 2018 roku Solaris po raz 16. z rzędu został liderem polskiego rynku autobusów miejskich. Firma utrzymała też pozycję czołowego europejskiego producenta autobusów elektrycznych; 36 proc. sprzedanych w ubiegłym roku pojazdów stanowiły te z napędami alternatywnymi. 

Podsumowując ubiegły rok, zarząd spółki wskazał, że 2018 rok był rekordowy dla branży autobusowej w Polsce. Do polskich przewoźników autobusowych dostarczono łącznie 1195 autobusów, co w porównaniu z rokiem 2017 (795 sztuk) daje wzrost rynku aż o 50 proc.