Rok 2020 to bez wątpienia istotny czas dla marki Ford. Od początku stycznia obserwujemy sukcesywne pojawianie się nowych modeli na rynku. Warto wspomnieć o tym, że te modele cechują się posiadaniem w swojej gamie napędów, które są przyjazne dla naszego środowiska.
Elektryfikacja to termin, z którym coraz częściej będziemy się spotykać w przypadku modeli marki Ford. Bierzemy pod uwagę nie tylko samochody osobowe, ale także dostawcze.
Rok 2020 to 7 nowych modeli w gamie Forda.
Ford Puma
Ford Puma to nowy rozdział pod kątem projektowym Forda. Wysoko umieszczone reflektory przednie i muskularna linia nadwozia nie nawiązują do poprzedniego modelu. Nowa Puma to inspiracja gamą modeli SUV, która zapewnia wyższą pozycję kierowcy oraz zwiększa pewność za kierownicą i umożliwia uzyskanie największej w klasie pojemności bagażnika – 456 litrów. Gama silnikowa Forda Puma obejmuje znane i lubiane silniki benzynowe EcoBoost o pojemności 1.0 o mocach 95 KM oraz 125 KM. Ciekawostką jest zastosowanie także technologii „miękkiej hybrydy” (mHEV) w najmocniejszym wariancie napędowym 1.0 EcoBoost o mocy 155 KM. W gamie silników wysokoprężnych pojawi się jednostka 1.5 EcoBlue o mocy 120 KM (dostępność przewidywana na koniec roku 2020).
Ford Kuga
Ford Kuga trzeciej generacji to kolejna zelektryfikowana propozycja Forda na erę nadchodzącej elektromobilności. Nowa Kuga jest o 44 mm szersza, 89 mm dłuższa, a rozstaw osi zyskał 20 mm. Dzięki tym zmianom, ten wszechstronny SUV jest jeszcze bardziej przestronny i jeszcze bardziej rodzinny. Nowe technologie to także to, czego nie widać z zewnątrz. Zmieniona platforma pojazdu pozwoliła na odchudzenie samochodu aż o 80 kg. Chcąc zagwarantować najwyższy poziom komfortu i bezpieczeństwa Kuga zyskała nowe systemy. Wśród nich są m.in.: asystent pasa ruchu, adaptacyjny tempomat, adaptacyjne reflektory z czujnikiem wykrywającym nadjeżdżające pojazdy i „wycinaniem” wiązki światła, Active Park Assist 2. Samochód sam wykona manewr parkowania równoległego oraz prostopadłego, a także wyjedzie z miejsca parkingowego, sterując przyspieszeniem, hamowaniem i zmianą biegów (dotyczy tylko wersji z automatyczną skrzynią biegów). Ponadto w nowej Kudze znajdziemy także system weryfikujący czy nie jedziemy „pod prąd”. Absolutną nowością w tym modelu jest wirtualny kokpit Head-Up Display. Jest to wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala, na którym znajdują się zegary oraz informacje o wszystkich systemach pracujących na pokładzie samochodu. Nowa Kuga będzie posiadać cztery rodzaje napędów silnikowych:
• klasyczne benzynowe EcoBoost i wysokoprężne EcoBlue,
• wspierane systemem „miękkiej hybrydy” mHEV,
• pełnym napędem hybrydowym HEV,
• hybrydą typu Plug-In PHEV.
Warto wspomnieć w tym miejscu o napędzie PHEV. Dzięki silnikowi elektrycznemu będziemy mogli pokonać 56 km w trybie jazdy bezemisyjnej.
Ford Explorer
Największy SUV w gamie modelowej Forda po raz pierwszy będzie dostępny w Europie. Samochód wyposażony w hybrydowy napęd typu Plug-In PHEV współpracujący z silnikiem benzynowym 3.0 EcoBoost V6. Pozwoliło to na osiągnięcie mocy 450 KM. Warto wspomnieć, że możliwe będzie przejechanie do 40 km w trybie bezemisyjnym. 10-biegowa skrzynia automatyczna pozwoli na satysfakcjonującą dynamikę przemieszczania się, bez względu na to, po jakim terenie się poruszamy. Wszystko to dzięki nowemu układowi Terrain Management. Pozwala on na dostosowanie wydajności samochodu do warunków jazdy i otoczenia. Ford Explorer gwarantuje przestrzeń do podróżowania dla siedmiu osób. Natomiast po złożeniu tylnych siedzeń otrzymujemy dostęp do bagażnika o pojemności 2 274 litrów.
Mustang Mach-E
Ford Mustang Mach-E to jedna z najbardziej wyczekiwanych premier samochodowych w tym roku. Mach-E będzie autem bardzo popularnego segmentu SUV z jednym wyjątkiem. Jego stylistyka będzie mocno nawiązywać to znanego i kultowego już modelu Mustang. Dzięki temu połączeniu będziemy mogli przewieźć w komfortowych warunkach pięć osób. Do napędu służyć będą trzy warianty baterii z dwoma rodzajami napędu. Pierwsza, standardowa pozwala przejechać na pełnej baterii 450 km przy napędzie RWD, oraz 420 km z AWD. Pojemniejsza, tzw. rozszerzony zasięg, z napędem RWD pozwala przejechać do aż 600 km! Opcja z napędem na wszystkie koła może osiągnąć 540 km zasięgu.
Najmocniejszą odmianą będzie Mustang Mach-E GT o mocy 465 KM i maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 830 Nm! Osiągnięcie pierwszych 100 km/h ma zająć mniej niż 5 sekund. Wprowadzenia tej wersji możemy się spodziewać w drugiej połowie 2021.
Zasięg baterii i moc to jedno, natomiast bardzo istotny jest także czas ładowania. Bateria o mniejszej pojemności może być ładowana prądem stałym o mocy 115 kW, natomiast większa aż o 150 kW! Czas ładowania w przedziale 10-80% to odpowiednio 45 i 38 minut przy wykorzystaniu maksymalnej mocy ładowania.
Ford Tourneo Custom
Ford Tourneo Custom Plug-In Hybrid PHEV to samochód przeznaczony do komfortowego przewozu pasażerów przy ograniczeniu emisji spalin do minimum. Model będzie napędzany przez dwa źródła energii. Elektryczny układ będzie sprawdzał się przy pokonywaniu krótkich tras w trybie bezemisyjnym. W momencie rozładowania baterii, do pracy przystąpi znana konstrukcja benzynowego silnika 1.0 EcoBoost, którego zadaniem będzie doładowywanie akumulatora. Warto dodać, że przy w pełni naładowanej baterii, Tourneo Custom będzie mógł przejechać do 56 km w trybie jazdy ekologicznej. Kolejną formą ładowania silnika elektrycznego jest odzysk energii podczas hamowania. Ekologia i komfort podróżowania w jednym. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji zmianę układu foteli na tzw. układ konferencyjny (drugi rząd tyłem do kierunku jazdy).
Ford Transit Custom
Ford Transit Custom Plug-In Hybrid PHEV to samochód, który łączy funkcjonalność i możliwości modelu Transit z dynamiką jazdy i jeszcze większą wydajnością. Transit Custom będzie napędzany tym samym zespołem napędowym co w przypadku Tourneo Custom PHEV. Silnik elektryczny będzie wspierany w pracy przez benzynową jednostkę 1.0 EcoBoost. Dzięki temu możliwość jazdy bezemisyjnej to także do 56 km. Układ napędowy nie wpłynął na zmniejszenie pojemności samochodu. Przestrzeń ładunkowa na poziomie 6 m3 pozwala na zmieszczenie trzech europalet lub płyt o wymiarach 240×120 cm. Ładowność na poziomie 1 000 kg to także jeden z wielu atutów Forda Transit Custom PHEV. Warto wyróżnić także najszersze drzwi boczne w swojej klasie, które bez wątpienia ułatwią załadunek oraz rozładunek pojazdu.
Ford Transit
Ostatnim samochodem o którym warto wspomnieć, jest w pełni elektryczny Ford Transit. Największy model dostawczy w gamie Ford będzie napędzany silnikiem elektrycznym. Nie wpłynie to w żaden sposób na ilość wersji nadwoziowych. Warto dodać, że także będzie dostępne samo podwozie przeznaczone do zabudowy. Planowane pojawienie się samochodu w ofercie jest na 2021 rok.
Przyszłość zapowiada się elektryzująco.
Bez wątpienia rok 2020 i 2021 będą przełomowe dla marki Ford. Warto dodać, że wszystkie modele, które zostały opisane w artykule pojawią się lub są już dostępne do obejrzenia w salonie FordStore Euro-Car Gdynia (Puma oraz Kuga). Zapraszamy także na nasz Fanpage, na którym na bieżąco informujemy o wszystkich nowościach.