ZF wprowadza nowy napęd elektryczny

W obliczu zanieczyszczenia spalinami w chińskich miastach zaangażowanie tego kraju w elektromobilność jest prawdopodobnie większe niż w jakimkolwiek innym kraju. Elektryfikacja transportu publicznego i logistyki dystrybucji odgrywa ważną rolę w realizacji tego zobowiązania.

ZF wspiera wysiłki Chin, dostarczając nowy napęd elektryczny do autobusów i ciężarówek o średnim obciążeniu. Opracowana w Chinach, z planowaną tam przyszłą produkcją, nowa jednostka została zaprojektowana tak, aby spełniać szczególne warunki chińskiego rynku i wymagania producentów pojazdów.

Nowy elektryczny napęd centralny został opracowany przez lokalny zespół projektowy ZF, aby spełnić specyficzne wymagania chińskiego rynku w zakresie bezpieczeństwa – wydajności i opłacalności. Zaprojektowany dla autobusów miejskich i wahadłowych o długości 10 ~ 12 metrów oraz ciężarówek o średniej ładowności do 12 ton. Konstrukcja spełnia wszystkie niezbędne standardy integracji z istniejącymi platformami pojazdów.

Jednostka jest napędzana przez silnik synchroniczny z magnesami trwałymi (PSM). Jako silnik z magnesem trwałym jest bardzo wydajny nawet w zakresie niskich prędkości, dzięki czemu jest szczególnie odpowiedni do ruchu stop-go typowego dla obszarów miejskich, umożliwiając większy zasięg na ładowanie akumulatora. Moc wyjściowa 170 kW, maksymalny moment obrotowy 3000 Nm i maksymalna pojemność wspinaczkowa wynosząca ok. 15 procent (autobus) lub 25 procent (samochód ciężarowy), wymagające topografie nie stanowią problemu dla nowego napędu. Oczekuje się, że produkcja rozpocznie się w Chinach w przyszłym roku, co zapewni szybką dostępność na rynku.