Tesla chce zamknąć stacjonarne salony i przenieść sprzedaż aut do internetu

Producent samochodów elektrycznych Tesla ogłosił, że będzie sprzedawać sedana Model 3 po obniżonej cenie 35 tys. dol.; aby dotrzymać obietnicy firma planuje zamknąć stacjonarne salony i prowadzić sprzedaż wyłącznie w internecie – podał serwis BBC.

Jak powiedział cytowany przez BBC prezes Tesli Elon Musk, zamknięcie tradycyjnych sklepów pozwoli firmie na obniżenie kosztów o ok. 5 proc., a zaoszczędzone w ten sposób pieniądze posłużą do obniżenia ceny całej linii aut. 

Musk odmówił odpowiedzi na pytanie, ile salonów zostanie zamkniętych i ile osób straci w wyniku tej decyzji pracę. Wskazał jednak, że zmiana jest niezbędna, bo Tesla „dąży do realizacji ważniejszego celu, jakim jest upowszechnienie aut elektrycznych”. 

Tesla ma obecnie 378 sklepów i punktów serwisowych zlokalizowanych na całym świecie. 

Jak przypomniano, amerykański producent po raz pierwszy zaprezentował Model 3 w 2016 r. jako alternatywę dla swej oferty aut luksusowych. Jeszcze we wrześniu zeszłego roku średnia cena aut tego modelu przekraczała 50 tys. dol.