Nowe badanie opublikowane przez European Aluminium szacuje, że średnia zawartość aluminium w samochodach wyprodukowanych w Europie osiągnie prawie 180 kg w 2019 r., Co oznacza wzrost o 20% od roku 2016 r. Badanie przewiduje również dalszy wzrost średniej zawartości aluminium do prawie 200 kg na pojazd do 2025 r., – zgodnie z najbardziej pozytywnym scenariuszem opracowanym w 2016 r. Pozytywne perspektywy i nieprzerwany rozwój aluminium są w dużej mierze związane z rolą aluminium w elektromobilności.
Oczekuje się, że ilość aluminium zastosowana w samochodach znacznie wzrośnie do 2025 r., Zgodnie z trzecią edycją badania zawartości aluminium w samochodach przeprowadzonego przez DuckerFrontier na zlecenie European Aluminium. Badanie przewiduje, że do 2025 r. Zawartość aluminium w samochodach produkowanych w Europie osiągnie prawie 200 kg na pojazd, w porównaniu z 179 kg obecnie. Jest to zgodne z najbardziej pozytywnym scenariuszem opracowanym przez DuckerFrontier w 2016 r. Badanie pokazuje również, że pojazdy elektryczne i hybrydowe typu plug-in zużywają znacznie więcej aluminium niż przeciętny samochód.Preferencje producentów aluminium dotyczące aluminium są w dużej mierze związane z jego lekkością, dzięki czemu wszystkie samochody są bardziej energooszczędne, bez względu na to, czy jest to benzyna, olej napędowy czy pojazd zelektryfikowany. Dzięki swojej naturalnej wytrzymałości i doskonałej zdolności do pochłaniania energii zderzenia dobrze zaprojektowane aluminiowe części samochodowe mogą być bezpieczniejsze niż stal, ale nawet o 50% lżejsze. Lżejsze samochody znacznie przyczyniają się do zmniejszenia emisji CO2 i poprawy efektywności paliwowej.„ Aluminium to prawdziwy czynnik elektromobilności.Połączenie blachy aluminiowej, profili i odlewów zapewnia idealne rozwiązania dla pojazdów elektrycznych.Zarówno jako ochrona akumulatorów, jak i w celu zmniejszenia masy pojazdu w celu zwiększenia jego wydajności lub zasięgu. ” Powiedział Dieter Höll, prezes zarządu Automotive & Transport w European Aluminium.Badanie wskazuje na elektryfikację jako jeden z głównych czynników napędzających przyszły wzrost zawartości aluminium we wszystkich postaciach produktu. Skrzynie akumulatorów, obudowy silników elektrycznych, ale także zamknięcia nadwozia i konstrukcje nadwozia zostały wyróżnione jako kluczowe zastosowania zwiększonej penetracji aluminium w przyszłości. W zależności od segmentu samochodów przewiduje się, że średnia zawartość aluminium w pojeździe wzrośnie z co najmniej 2,9 kg do 2025 r. W segmencie A i do 38,0 kg w segmencie D.Przemysł aluminium ściśle współpracuje z producentami samochodów, aby jeszcze bardziej rozwinąć lekkość. Tylko w ciągu ostatnich dwóch dekad opracowano setki nowych stopów, aby lepiej odpowiedzieć na zapotrzebowanie producentów pojazdów. Wyższa wytrzymałość, lepsza formowalność i lepsze pochłanianie energii to tylko niektóre z obszarów, na których koncentruje się przemysł. Przemysł aluminium inwestuje również w innowacje, które pomogą przejść do elektromobilności. Stacje ładowania, kable elektryczne i elektrownie wiatrowe to tylko niektóre produkty, w których aluminium odgrywa już ważną rolę.Badanie obejmuje dane od producentów OEM i dostawców z branży motoryzacyjnej oraz europejskich firm członkowskich z aluminium, opracowane przez DuckerFrontier. Opiera się na szczegółowej analizie wykorzystania odlewów aluminiowych, profili, odkuwek i blach w 38 grupach komponentów i obejmuje 95% produkcji samochodów w UE28 w 2019 r.Podsumowanie badania można znaleźć tutaj.