Pierwsze wrażenia z jazdy Volkswagenem e-Golfem

Volkswagen e-Golf to samochód w 100% elektryczny (w przeciwieństwie do Volkswagen Golf GTE, który jest hybrydą typu plug-in). E-Golf posiada silnik o mocy 136 KM (100 kW), zasilany jest z akumulatora litowo-jonowego, który zintegrowany został z podłogą pojazdu. Jednobiegowa skrzynia biegów zapewnia napęd na przednią oś.

E-Golf wygląda bardzo podobnie jak jego popularny w Polsce spalinowy odpowiednik. Z zewnątrz bezemisyjnego Golfa odróżniają niebieskie wstawki na przodzie pojazdu oraz charakterystyczny układ świateł do jazdy dziennej. 

Doświadczenie z jazdy

E-Golf jeździ jak wiele innych samochodów elektrycznych: jest cichy i dynamiczny. Akumulator ważący 345 kg znajduje się bardzo nisko w podłodze samochodu, co ułatwia prowadzenie. Gdyby zaprosić właścicieli 10-letnich Golfów z silnikiem Diesla do przetestowania e-Golfa, byliby zaskoczeni, jak dobrze się prowadzi. Naprawdę nie ma lepszego samochodu do jazdy po mieście niż samochód elektryczny, taki jak Golf.

Jeśli więc wiele samochodów elektrycznych ma podobne właściwości jezdne, czym różni się e-Golf? Cóż, to golf. To samo w sobie może być wystarczającym argumentem dla wielu kupujących. Oprócz bycia praktycznym, pięciodrzwiowym, rodzinnym hatchbackiem, samochód jest przede wszystkim z uwagi na swoją historię gwarancją niezawodności i wysokiej jakości.

Ekonomia i emisja

Volkswagen e-Golf według danych EPA przejeżdża 198 kilometrów na jednym ładowaniu i zużywa 18,6 kWh/100 km (186 Wh/km) w trybie mieszanym. Nam konsekwentnie udawało się osiągać rzeczywisty zasięg na poziomie 170 km przy pełnym naładowaniu.

E-Golfa można ładować ze standardowego domowego gniazda – pełne naładowanie zajmuje 17 godzin. Domowy wallbox o mocy 3,6 kW może naładować całkowicie rozładowany akumulator w 10 godzin i 50 minut. Korzystając z popularnych ładowarek publicznych o mocy 50 kW do 80 procent samochód naładujemy w zaledwie 45 minut.

Wnioski

Volkswagen e-Golf to doskonały samochód do prowadzenia, jest cichy i wyrafinowany, z płynnym, liniowym przyspieszeniem, komfortową jazdą i dobrym prowadzeniem. Pojazd jest również bardzo praktyczny, bez problemów pomieści pięć osób na pokładzie. Najbardziej znaczącą poprawą w stosunku do poprzedniego modelu jest rzeczywisty zasięg, który znacząco wzrósł. To sprawia, że e-Golf jest bardziej opłacalnym wyborem dla wielu osób; Oprócz tego, że jest idealnym samochodem do jazdy po mieście, to również nie boi się już dłuższych podróży.

Za użyczenie samochodu do testów dziękujemy: