Rok 2019 nie był przełomowy dla elektryków na rynku wtórnym

Rok 2019 nie był przełomowy jeżeli chodzi o pojazdy elektryczne na rynku wtórnym. Trend elektromobilności owszem pojawił się również tutaj, jednak nie był znaczący. 

Widoczny jest mniejszy udział na rynku ofert pojazdów z silnikiem typu DIESEL. Ustąpiły one pola pojazdom benzynowym, które łącznie (benzyna i benzyna + LPG) mają 53% udział w rynku. Diesel ma 46%. Daleko za nimi znajdują się pojazdy z napędem elektrycznym. Hybrydy mają 0,7% udziału w rynku wtórnym, natomiast pojazdy całkowicie elektryczne to zaledwie 0,1% wszystkich ofert.

Pochodzenie pojazdów na rynku wtórnym

Rynek wtórny zdominowany jest przez pojazdy z rodzimego rynku oraz z Niemiec – ich udział sięga aż 80,5% rynku. Na trzecim miejscu, lecz daleko w tyle znalazły się pojazdy z Francji z wynikiem 4,7%, następnie Belgia 3,8% i na piątym miejscu znajdują się pojazdy z USA z wynikiem 1,9% udziału w rynku.

Rok 2019 na rynku wtórnym w Polsce nie był rokiem wielkich zmian. 

Zauważalny jest niewielki odwrót kierowców od pojazdów z silnikami DIESLA, na rzecz benzynowych i tych z dodatkową instalacją LPG. 

Trend elektromobilności dopiero raczkuje – ilość ofert na pojazdy elektryczne to zaledwie 0,8%, w tym całkowicie elektryczne pojazdy stanowią 0,1% ofert.