Renault Morphoz zapowiedzią nowej platformy dla samochodów elektrycznych

Renault, pionier i lider samochodów elektrycznych w Europie, przedstawiło koncepcyjny samochód elektryczny MORPHOZ zaprojektowany na nowej platformie modułowej CMF-EV, opracowanej przez Alians Renault-Nissan-Mitsubishi. Otwiera ona nowe możliwości w tworzeniu przyszłych samochodów elektrycznych, w zakresie technologii, stylistyki, zapewnienia komfortu i przestrzeni we wnętrzu auta.

Nowa platforma CMF-EV redefiniuje granice modularności: wydłużony rozstaw osi z kołami wysuniętymi na krańce nadwozia i płaska podłoga stwarzają nowe możliwości dla projektantów. Na jej bazie mogą być konstruowane samochody o rekordowo przestronnym wnętrzu i innowacyjnym designie, przy jednoczesnym zapewnieniu optymalnej sprawności energetycznej. 

Modularność

Korzystając z platformy CMF-EV, konstruktorzy mogą opracowywać różne rodzaje nadwozi: zarówno SUV-y, jak i sedany. Dzięki wydłużonemu rozstawowi osi i kół możliwa jest instalacja baterii o różnych wymiarach dopasowanych do różnych typów samochodów elektrycznych i hybrydowych pod kątem zoptymalizowania jego zasięgu. 


Więcej miejsca

Innowacyjna konstrukcja oferuje również nowe możliwości kształtowania stylistyki. Duży rozstaw osi z kołami przesuniętymi na krańce nadwozia, zdecydowanie krótszy zwis z przodu i z tyłu oraz płaska podłoga umożliwiają konstruowanie samochodów o niższym zawieszeniu i obniżonym dachem przy zachowaniu przestronnego wnętrza. To znacząco poprawia aerodynamikę samochodu. Krótka maska silnika pozwala na zwiększenie długości kabiny i uzyskanie bardziej eleganckiej linii nadwozia.Nowa platforma zapewnia także bardziej dynamiczną jazdę dzięki optymalnej konstrukcji podwozia i nadwozia uwarunkowanej wymaganiami samochodu elektrycznego. Umieszczenie akumulatorów pod podłogą, w tylnej części samochodu, obniża środek ciężkości.


Wiele możliwości aranżacji 

Platforma stwarza także nowe możliwości aranżacji wnętrza i regulacji jego wielkości. Silnik elektryczny jest mniejszy od spalinowego i pozwala na zaprojektowanie cieńszej i przesuniętej do przodu deski rozdzielczej. W ten sposób jest więcej miejsca na schowki i dla pasażerów, jak również na nogi na tylnych siedzeniach. Nie ma tunelu na układ przeniesienia napędu ― płaska podłoga zapewnia więcej miejsca. Platforma pozwala na zaprojektowanie samochodu o pojemności Talismana, a wielkości Megane. 

Modularność platformy CMF-EV umożliwia zainstalowanie jednego bądź dwóch silników elektrycznych, a więc produkcję samochodów z napędem na dwa lub cztery koła. Dodatkowo platforma została tak skonstruowana, by było możliwe wprowadzenie systemów umożliwiających jazdę autonomiczną poziomu 4.