Gdzie i kiedy można obejrzeć premierę polskiej marki motoryzacyjnej? ElectroMobility Poland ujawnia szczegóły transmisji

Już we wtorek 28 lipca o godz. 14 odbędzie się premiera polskiej marki samochodów elektrycznych. Transmisję będzie można oglądać m.in. za pośrednictwem strony internetowej ElectroMobility Poland oraz facebookowego profilu Misja Elektromobilność. Na kilka dni przed tym wydarzeniem spółka udostępniła także wstępne szkice autorstwa studia Torino Design, w którym powstały projekty polskich „elektryków”.

– Zbliżająca się premiera  polskiej marki motoryzacyjnej to ważna chwila zarówno dla naszego projektu, jak i całej polskiej motoryzacji. Z tego powodu dołożyliśmy wszelkich starań, aby mogli ją obejrzeć wszyscy, którzy interesują się polską elektromobilnością. Zdecydowaliśmy się na zorganizowanie tego wydarzenia w formule online. Transmisja odbędzie się we wtorek 28 lipca o godz. 14 i będzie dostępna dla wszystkich zainteresowanych. Liczymy, że w tym ważnym dniu będą Państwo z nami – mówi Piotr Zaremba, prezes spółki ElectroMobility Poland. 

Premierę, podczas której poznamy nazwę i logo marki polskich samochodów elektrycznych oraz zobaczymy prototypy dwóch aut: hatchbacka i SUV-a, będzie można oglądać m.in. za pośrednictwem strony internetowej ElectroMobility Poland (www.electromobilitypoland.pl) oraz facebookowego profilu Misja Elektromobilność (www.facebook.com/ElectroMobilityPL).

Spontaniczność i… dynamika

Premiera jest zwieńczeniem niezwykle ważnego etapu prac nad projektem. Jego celem jest wykreowanie nowej polskiej marki samochodów elektrycznych i rozpoczęcie ich masowej produkcji. Nad wyglądem aut, które zobaczymy już za tydzień, wraz z zespołem polskich inżynierów i stylistów, pracowali m.in. projektanci z włoskiego studia Torino Design. To renomowana pracownia z Mediolanu mająca na swoim koncie z takimi markami, jak BMW czy Ferrari. Teraz Torino Design skupia się na realizacji projektów związanych z pojazdami elektrycznymi. 

W lutym w rozmowie z PAP Giuliano Biasio, dyrektor kreatywny Torino Design opowiadał m.in. o tym, jakie założenia towarzyszyły projektantom przy pracach nad polskimi elektrykami. 

– Naszym celem było przekazanie emocji związanych z nową odsłoną nowoczesności, w której samochód z radością zaprasza właściciela i jednocześnie chroni środowisko. Ten samochód jest całkowicie zintegrowany z krajobrazem i otoczeniem w spontaniczny, dynamiczny sposób. Spontaniczność i dynamika to cechy, jakimi charakteryzuje się dzisiaj Polska – tłumaczył Biasio. 

Żeby wyobrazić sobie w jaki sposób studio Torino Design rozpoczynało swoją pracę związaną z projektowaniem polskich „elektryków”, spółka ElectroMobility Poland na kilka dnia przed premierą opublikowała wstępne, koncepcyjne szkice Włochów. Pokazują one, jakie inspiracje stylistyczne towarzyszyły autorom projektów od samego początku prac. Wskazują kierunek myślenia o designie i marce, który swoje ucieleśnienie znalazł w prototypach.

Na ile są one podobne do finalnego wyglądu samochodów? O tym przekonamy się już 28 lipca – podczas premiery polskiej marki samochodów elektrycznych.