Polska
Elektryczne autobusy w Warszawie

Elektryczne autobusy w Warszawie

 

Władze Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie podpisały umowę dofinansowania zakupu 130 elektrycznych niskopodłogowych autobusów przegubowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą, w tym siecią ładowarek ulicznych.

Komisja Europejska potwierdziła przyznanie dofinansowania w wysokości 180 mln zł na zakup nowych elektrycznych autobusów do Warszawy. Władze Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie podpisały umowę dofinansowania zakupu 130 elektrycznych niskopodłogowych autobusów przegubowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą, w tym siecią ładowarek ulicznych. Całkowity koszt projektu to 417,5 mln zł, przy czym koszty kwalifikowalne wynoszą 300 mln zł, a kwota dofinansowania sięga 180 mln zł. Dofinansowanie jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Miejskie Zakłady Autobusowe już od 2012 roku testowały modele autobusów elektrycznych różnych producentów, a w 2015 roku kupiły pierwszych 10 elektrobusów marki Solaris Urbino 12 Electric, które zostały skierowane do obsługi linii 222. Jesienią tego roku stołeczny przewoźnik wzbogacił się o 10 pojazdów elektrycznych marki Ursus CitySmile 12 Electric. Według zapewnień MZA do 2020 r. po Krakowskim Przedmieściu i Nowym Świecie w Warszawie mają poruszać się same autobusy zeroemisyjne. Co więcej zgodnie z umową podpisaną pod koniec 2017 roku w ramach programu „Bezemisyjny transport publiczny” polskie miasta będą mogły ubiegać się o dofinansowanie do zakupu autobusów elektrycznych sięgające nawet 100 proc. kosztów inwestycji. Dzięki temu będziemy mogli zobaczyć 1000 nowych elektrycznych autobusów w polskich miastach w najbliższym czasie. Przejście na elektryczny transport miejski to naturalna ścieżka rozwoju w krajach początkujących w sferze elektromobilności. Państwa zachodnie ( Norwegia, Holandia) dużo bardziej zaawansowane w dziedzinie elektromobilności także zaczynały od inwestowania w zeroemisyjny transport miejski. Tak aby wkrótce przejść w dojrzalszy etap elektromobilności, gdzie większość nowo sprzedanych aut stanowią te o napędach alternatywnych. Elektryfikacja transportu miejskiego ma przede wszytkim zlikwidować zanieczyszczenia, ale także zachęcić mieszkańców do elektryków i upowszechnić elektromobilność samą w sobie. 


Podobne artykuły

PARP ujawnia szczegóły programu Elektro ScaleUp

PARP ujawnia szczegóły programu Elektro ScaleUp

Chiny pokrzyżują plany polskiego elektryka

Chiny pokrzyżują plany polskiego elektryka

Analiza rozwoju elektromobilności - co nas czeka?

Analiza rozwoju elektromobilności - co nas czeka?

Nowa dyspozycja sieciowa Tauron we Wrocławiu

Nowa dyspozycja sieciowa Tauron we Wrocławiu

Ustawa o elektromobilności trafi do Komitetu Stałego

Ustawa o elektromobilności trafi do Komitetu Stałego

Plan rozwoju elektromobilnosci w Polsce

Strategia elektromobilności ME - cele właściwe, metody wątpliwe...

Rozwój sektora energii w naszym kraju wymaga różnorodnych kompetencji i umiejętności – to szansa dla młodych Polaków

Rozwój sektora energii w naszym kraju wymaga różnorodnych kompetencji i umiejętności – to szansa dla młodych Polaków