Świat
Nissan modyfikuje swojego elektryka

Nissan modyfikuje swojego elektryka

Japoński producent samochodów Nissan zmodyfikuje swój pojazd drugiej generacji Leaf, elektryczny samochód, który jako pierwszy w koncernie posiada autonomiczne funkcje napędowe. Chociaż producenci szczycą się przedłużonym zasięgiem, pozostają stare wady.

Nissan w środę przedstawił swoją drugą generację Leaf. Nowy samochód elektryczny Leaf ma zasięg 400 km (250 mil), w porównaniu do 250 kilometrów dla poprzedniej wersji. Odległości zależą od warunków jazdy i wielu innych parametrów takich jak chociażby intensywne użytkowanie klimatyzacji. Nowy Leaf w trybie szybkim ładuje się około 40 minut. Przy normalnym ładowaniu potrzebne jest pełne 16 godzin dla systemu o pojemności 3 kilowatów, a osiem godzin przy 6 kilowatach.

Niemniej jednak szef Nissana Hiroto Saikawa powiedział w oświadczeniu, że nowy e-car wzmocnił „przywództwo” firmy w sektorze pojazdów elektrycznych. Koncern wprowadził do sprzedaż samochód pierwszej generacji siedem lat temu, model sprzedany został w imponującej sumie 280 000 egzemplarzy. W 2010 producent musiał zmagać się z silną konkurencją m.in. z General Motors i Tesla.

Nowy Leaf będzie dostępny w Japonii w przyszłym miesiącu, a następnie trafi na rynek amerykański i kanadyjski w 2018 roku. Samochód ma półautomatyczne możliwości prowadzenia samochodu, takie jak utrzymanie pojazdu w jednym pasie ruchu na autostradzie oraz system parkowania bez interwencji człowieka.

Cena w Japonii będzie wynosić około 29 000 USD (24,330 EUR).


Podobne artykuły

Szwedzi inwestują w elektryczne autobusy

Szwedzi inwestują w elektryczne autobusy

Elektryczny sojusz Renault, Nissan i Mitsubishi

Elektryczny sojusz Renault, Nissan i Mitsubishi

Elektryczne Volkswageny u eDealera fot. Jakub Tabędzki

Założymy się, że w 2040 roku Polska będzie pełna samochodów elektrycznych!!!

Rynek światowy zaczyna się budzić

Rynek światowy zaczyna się budzić

General Motors planuje być w pełni elektrycznym producentem

General Motors planuje być w pełni elektrycznym producentem

Samochody elektryczne emitują mniej CO2 w całym okresie eksploatacji niż pojazdy konwencjonalne

Samochody elektryczne emitują mniej CO2 w całym okresie eksploatacji niż pojazdy konwencjonalne

Tesla ujawnia nowy port ładowania z podwójnym złączem

Tesla ujawnia nowy port ładowania z podwójnym złączem

Problemy Modelu 3 ciąg dalszy

Problemy Modelu 3 ciąg dalszy