Świat
Nowości od Schaeffler

Nowości od Schaeffler

Obecnie firma Schaeffler pracuje nad wieloma zamówieniami produkcyjnymi dla wysokowydajnych modułów hybrydowych i elektrycznych osi dla pojazdów napędzanych bateriami bez silników spalinowych.

Do bogatego portfolio firmy zaliczyć należy elektryczne układy napędowe, takie jak 48-woltowe moduły hybrydowe, umożliwiające pojazdowi wyładowywanie energii elektrycznej, utrzymanie prędkości w ruchu miejskim w trybie pełnego zasilania elektrycznego oraz możliwość odzyskiwaniea energii podczas hamowania.Nawet przy umiarkowanym koszcie, te technologie przynoszą znaczny potencjał oszczędności, a tym samym przyczyniają się do ochrony środowiska. 

 

Dzisiaj mówimy o mieszańcach hybrydowych lub hybrydowych, jest jasne, że jesteśmy w stanie w pełni zintegrować zarówno oprogramowanie, jak i mechaniczną i mechatroniczną, a także dostarczyć je jako komponenty - mówi Matthias Zink, prezes Automotive w Schaeffler.

 

W nowej jednostce biznesowej Schaeffler łączy w sobie potencjały inżynieryjne oraz swoje produkty i rozwiązania systemowe dla pojazdów hybrydowych i akumulatorowo-elektrycznych. Nowatorska innowacja firmysą prezentowane podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie.

Rozwój elektrycznej osi Schaeffler dostarcza modułowego rozwiązania dla pojazdów hybrydowych i pojazdów o całkowicie elektrycznych. Zakres osi E rozpoczyna się od jednostki o pojedynczej prędkości posiadającej projekt współosiowy lub równoosiowy. 

Dzięki różnicy typu planetarnego, skrzynia biegów jest niezwykle kompaktowa i oferuje dużą przestrzeń montażową dla silnika elektrycznego, który jest dostępny jako standardowy PSM, albo ASM (asynchroniczny silnik) z elektroniką lub bez. 

Konfiguracja podstawy może zostać rozszerzona o dodatkowe elementy funkcjonalne, takie jak zintegrowanie zamka parkingowego. Drugi bieg natomiast jest wymagany szczególnie w przypadku pojazdów hybrydowych typu plug-in, dla których określono dynamiczną, wszechstronną pracę do 120 km / h i wysoką prędkość maksymalną. 

Dzięki dwuobiegowej osi opracowanej przez Schaeffler dynamika boczna może zostać poprawiona za pomocą elementu wektorującego moment obrotowego. Tę funkcję osiąga się poprzez dodanie odpowiedniej skrzyni biegów i silnika elektrycznego w zakresie 7 kW. 

 


Podobne artykuły

E-oś od Boscha zapewni większy zasięg jazdy

E-oś od Boscha zapewni większy zasięg jazdy

Chińczycy będą musieli przesiąść się na samochody elektryczne

Chińczycy będą musieli przesiąść się na samochody elektryczne

Bosch w Indiach

Bosch pionierem elektromobilności w Indiach

Fabryka Gigafactory

System Tesli ratunkiem dla Los Angeles ?

Autopilot w Tesli przyczyną śmierci kierowcy?

Autopilot w Tesli przyczyną śmierci kierowcy?

Bosch rusza z produkcją nowego napędu elektrycznego

Bosch rusza z produkcją nowego napędu elektrycznego

Wiceprezes ds. Rozwoju Biznesu upuścił Teslę po 11 latach

Wiceprezes ds. Rozwoju Biznesu upuścił Teslę po 11 latach

Tesla rozwija sieć szybkich ładowarek

Tesla rozwija sieć szybkich ładowarek