Świat
Nowości od Schaeffler

Nowości od Schaeffler

Obecnie firma Schaeffler pracuje nad wieloma zamówieniami produkcyjnymi dla wysokowydajnych modułów hybrydowych i elektrycznych osi dla pojazdów napędzanych bateriami bez silników spalinowych.

Do bogatego portfolio firmy zaliczyć należy elektryczne układy napędowe, takie jak 48-woltowe moduły hybrydowe, umożliwiające pojazdowi wyładowywanie energii elektrycznej, utrzymanie prędkości w ruchu miejskim w trybie pełnego zasilania elektrycznego oraz możliwość odzyskiwaniea energii podczas hamowania.Nawet przy umiarkowanym koszcie, te technologie przynoszą znaczny potencjał oszczędności, a tym samym przyczyniają się do ochrony środowiska. 

 

Dzisiaj mówimy o mieszańcach hybrydowych lub hybrydowych, jest jasne, że jesteśmy w stanie w pełni zintegrować zarówno oprogramowanie, jak i mechaniczną i mechatroniczną, a także dostarczyć je jako komponenty - mówi Matthias Zink, prezes Automotive w Schaeffler.

 

W nowej jednostce biznesowej Schaeffler łączy w sobie potencjały inżynieryjne oraz swoje produkty i rozwiązania systemowe dla pojazdów hybrydowych i akumulatorowo-elektrycznych. Nowatorska innowacja firmysą prezentowane podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie.

Rozwój elektrycznej osi Schaeffler dostarcza modułowego rozwiązania dla pojazdów hybrydowych i pojazdów o całkowicie elektrycznych. Zakres osi E rozpoczyna się od jednostki o pojedynczej prędkości posiadającej projekt współosiowy lub równoosiowy. 

Dzięki różnicy typu planetarnego, skrzynia biegów jest niezwykle kompaktowa i oferuje dużą przestrzeń montażową dla silnika elektrycznego, który jest dostępny jako standardowy PSM, albo ASM (asynchroniczny silnik) z elektroniką lub bez. 

Konfiguracja podstawy może zostać rozszerzona o dodatkowe elementy funkcjonalne, takie jak zintegrowanie zamka parkingowego. Drugi bieg natomiast jest wymagany szczególnie w przypadku pojazdów hybrydowych typu plug-in, dla których określono dynamiczną, wszechstronną pracę do 120 km / h i wysoką prędkość maksymalną. 

Dzięki dwuobiegowej osi opracowanej przez Schaeffler dynamika boczna może zostać poprawiona za pomocą elementu wektorującego moment obrotowego. Tę funkcję osiąga się poprzez dodanie odpowiedniej skrzyni biegów i silnika elektrycznego w zakresie 7 kW. 

 


Podobne artykuły

Autopilot w Tesli przyczyną śmierci kierowcy?

Autopilot w Tesli przyczyną śmierci kierowcy?

Hyundai IONIQ liderem sprzedaży w Korei Południowej

Hyundai IONIQ liderem sprzedaży w Korei Południowej

Co dalej z Autopilotem Tesli?

Co dalej z Autopilotem Tesli?

Renault ZOE rewolucjonizuje madrycki car-sharing

Renault ZOE rewolucjonizuje madrycki car-sharing

Kalifornijski prawodawca proponuje zakaz sprzedaży samochodów benzynowych do 2040 roku

Kalifornijski prawodawca proponuje zakaz sprzedaży samochodów benzynowych do 2040 roku

Tesla rezygnuje z modelu S75

Tesla rezygnuje z modelu S75

Bruksela popiera punkty ładowania

Bruksela popiera punkty ładowania

Nowy Nissan Leaf

Nissan modyfikuje swojego elektryka