Świat
Poczta Królewska testuje „elektryki”

Poczta Królewska testuje „elektryki”

Poczta Królewska testuje w tym miesiącu dziewięć elektrycznych samochodów dostawczych, przewożących pakiety pocztowe i dystrybucyjne w stolicy Zjednoczonego Królestwa. Firma ma nadzieję, że nowe pojazdy zwiększą efektywność, a przy okazji korzystnie wpłyną na środowisko. Chociaż samochody ciężarowe będą obsługiwane przez doświadczonych pracowników, są one w pełni autonomiczne, co sugeruje, że w przyszłość dostawa korespondencji mogłaby odbywać się bez udziału kierowcy. 

Jednak Poczta Królewska szybko dementuje te insynuację mówiąc, że nie ma obecnie planów, aby rozwinąć tę technologię. Dostawca połączył siły z Arrival – motoryzacyjną firmą technologiczną z Oxfordshire, w celu stworzenia pojazdów elektrycznych.

Paul Gatti, Dyrektor Zarządzający Royal Mail Fleet, powiedział: „Royal Mail z przyjemnością współpracuje z Arrival, zaczynamy od przyjęcia dużych elektrycznych pojazdów użytkowych. W ciągu najbliższych kilku miesięcy podejmiemy kroki, aby zobaczyć, jak radzą sobie nowe pojazdy z obsługą największych punktów pocztowych…”.

Firma rozpocznie próby z ciężarówkami o masie 3,5 oraz 7,5 tony, które rozpoczną swoją pracę w Mount Pleasant w centrum Londynu. Pojazdy będą używane do transportu przesyłek między pocztą a centrami dystrybucyjnymi w mieście i okolicy. Same samochody są wykonane z lekkich materiałów kompozytowych, które znacznie zmniejszają masę pojazdu. Łącząc tę technologię z elektroniką i silnikami firmy Arrival, koszty eksploatacji zostały zredukowane o ponad 50 procent. Pojazdy wyposażone są również w akumulatory, które zostały zoptymalizowane pod kątem dostaw wewnętrznych i pozwalają pojazdom zredukować do zera emisję substancji szkodliwych.

Wielka Brytania nie była pierwszym dostawcą, który wprowadził do swojej floty samochodów o napędzie elektrycznym. Pionierem tych rozwiązań wydaje się niemiecka firma StreetScooter GmbH, spółka zależna od Deutsche Post i Ford-Werke GmbH, które już od początku lipca produkuje pierwszy samochód dostawczy zasilany z akumulatora. Cel jaki został postawiony przez niemieckiego przewoźnika to wprowadzenie do końca roku 2.5 tys pojazdów tego typu.

Co na to Poczta Polska?

Ostatnie zmiany we flocie krajowego przewoźnika można było obserwować ponad 4 lata temu. Od stycznia 2013 roku dostawca wymienił blisko 2,2 tys. pojazdów. W barwach Poczty Polskiej jeździ dziś 5 tys. samochodów, a są to przede wszystkim ważące niespełna 2 tony Peugeoty Boxery z silnikami wysokoprężnym 1.6 HDI. Być może 19 mld zł na rozwój elektromobilności w Polsce zostanie również ulokowane w unowocześnienie floty Poczty Polskiej. 

 


Podobne artykuły

Nowy autobus z własnym napędem, który może mówić w języku migowym

Nowy autobus z własnym napędem, który może mówić w języku migowym

Indie z nową marką premium samochodów elektrycznych

Indie z nową marką premium samochodów elektrycznych

Nowe rozwiązania od BMW

Nowe rozwiązania od BMW

Nowości od Schaeffler

Nowości od Schaeffler

Baterie Tesli na pomoc Puerto Rico

Baterie Tesli na pomoc Puerto Rico

Hyundai IONIQ liderem sprzedaży w Korei Południowej

Hyundai IONIQ liderem sprzedaży w Korei Południowej

Kalifornia liderem elektromobilności w Ameryce Północnej

Kalifornia liderem elektromobilności w Ameryce Północnej

Nowy Nissan Leaf

Nissan modyfikuje swojego elektryka