Świat
Samochody elektryczne emitują mniej CO2 w całym okresie eksploatacji niż pojazdy konwencjonalne

Samochody elektryczne emitują mniej CO2 w całym okresie eksploatacji niż pojazdy konwencjonalne

Pojazdy elektryczne emitują mniej gazów cieplarnianych niż samochody z silnikiem wysokoprężnym - nawet jeśli są zasilane energią elektryczną pochodzącą z węgla.

Nawet w krajach o największej intensywności emisji gazów cieplarnianych - m.in. w Polsce i Niemczech - EV radzi sobie znacznie lepiej (łącznie z emisjami gazów w trakcie produkcji akumulatora i pojazdu. 

W Polski pojazd elektryczny emituje 25% mniej CO2, podczas gdy w Szwecji wartoś ta jest jeszcze dwukrotnie mniejsza w porównaniu do pojazdów z silniem diesla.

Badanie przeprowadzone prze T&E pokazują, że dostępność metali ciężkich do akumulatorów, takich jak kobalt i lit, nie bedą ograniczane w nadchodzących dziesięcioleciach i nie powstrzyma masowej elektryfikacji transportu. W przypadku litu rezerwy szacunkowo nie skończą się przez następne 185 lat. T&E stwierdziło, że wydobycie tych materiałów powinno być certyfikowane zgodnie z wysokimi standardami w zakresie zarządzania i ochrony środowiska. W dłuższej perspektywie można się spodziewać, że innowacje pomogą zmniejszyć ilość metali wykorzystywanych w EV, co skutkować możne brakiem jakichkolwiek barier surowcowych. 

 


Podobne artykuły

Renault prezentuje nowy bolid na nadchodzący sezon Formuły E

Renault prezentuje nowy bolid na nadchodzący sezon Formuły E

Tesla przejmuje Perbix

Tesla przejmuje Perbix

Rynek światowy zaczyna się budzić

Rynek światowy zaczyna się budzić

Polestar prezentuje pierwszy model

Polestar prezentuje pierwszy model

Renault przejmuje Jedlix

Renault przejmuje Jedlix

Baterie Litowo-Siarkowe mogą zrewocjunolizować motoryzację

Baterie Litowo-Siarkowe mogą zrewocjunolizować motoryzację

Elon Musk (fot.: Wikipedia)

Co knuje Musk?

Lampy drogowe zastąpią ładowarki

Lampy drogowe zastąpią ładowarki